Info @06:28 : Stinkywigfiddle viens de sympatiser avec un Shyhulub de SpaceOddity dans une Terre lointaine.
Dernier 25 Interventions :
Jeu 16 Mar 2017 - 00h33
déjà un mois depuis le dernier message...
Mer 15 Fév 2017 - 21h24
Moi aussi . Et élargir le sujet (il y a PLEIN de bons jeux de gestion/simulation ou sur des thématiques proches de Spore)
Mer 15 Fév 2017 - 20h04
Moi j'ai déjà dit que j'étais pour une continuation sur réseau sociaux. Mais après les autres je sais pas
Lun 13 Fév 2017 - 21h48
Cette fois-ci, on dirait que c'est mort... même la conversation sur le devenir du site ne suscite plus d'intérêt. Bon, c'était bien quand même SporeMania.
Jeu 09 Fév 2017 - 20h49
Hé hé, salut, les gars
Mer 08 Fév 2017 - 09h08
oki . Au moins, ça avance . Moi pour l'instant je me rejoue un peu du SimCity (2013), avec le but de faire une ville de mégatours uniquement :p (il y a un mod pour débloquer le nombre de tours limitées). Sinon, un peu de No Man's Sky, Parkitect,
Mar 07 Fév 2017 - 19h53
Nous attendons que tout ceux qui veulent répondent sur le topic.
Pour l'instant, on part pour la fermeture. J'attends de voir si d'autres souhaitent garder un groupe via un réseau social ou non.
Mar 07 Fév 2017 - 15h36
Pas grand-chose, je dois avouer. J'ai maintenant un super ordi pour jouer, mais aucune idée de jeu qui me tenterait :/
Mar 07 Fév 2017 - 14h36
. On peut considérer que c'est mort ? Vous jouez à quoi pour l'instant sinon ?
Mar 07 Fév 2017 - 10h19
Étant donné que je viens de me réveiller et que je suis encore groggy, j'ai le droit de répondre "dormir" ?
Sam 04 Fév 2017 - 16h00
Je me disais la même chose aussi... On parle d'avenir, de décisions à prendre, puis plus rien . Finalement, que voulez-vous ??
Ven 03 Fév 2017 - 21h31
Il suffit juste de le piquer assez souvent avec un bâton, normalement, y a une chance non-nulle qu'il réponde par "Hein, quoi ?" puis qu'il retourne dormir.
Ven 03 Fév 2017 - 16h41
Ven 03 Fév 2017 - 15h56
C'est ainsi que Sporemania retourna a son sommeil...
Dim 29 Jan 2017 - 01h36
* sur l'un d'eux. Je réfléchis aussi pour No Man's Sky
Dim 29 Jan 2017 - 01h36
Mais sinon ces temps-ci je suis passé à d'autres choses et même si The Witcher et GTA ne tombent pas *exactement* dans le thème, j'ai aussi fait du Stellaris et en jeu d'espace j'ai aussi Universe Sandbox et Rebel Galaxy (eux sans le multijoueur) si jamais des gens veulent lancer la discussion s
Dim 29 Jan 2017 - 01h32

Pour ce qui est des sims j'ai acheté ce que j'ai trouvé sur Steam quand ils étaient en solde, c'est à dire les Sims 3 et après quelques minutes j'en ai très vite été lassé donc l'idée d'acheter le numéro 4 au prix ou il est... bref j'ai aucun des jeux dont il est question x)
Dim 29 Jan 2017 - 01h31
Perso je joue plus à Spore, je l'ai même plus sur mon ordi depuis que je suis passé sur PC (ça buggait trop sur mon mac en fait et j'en ai eu marre) et puis comme à l'époque j'achetais les jeux sur disque, eh ben... voilà.
Dim 22 Jan 2017 - 22h30
Je suis maintenant en vacances jusqu'à mon départ pour un stage d'un semestre au Japon. J'ai du temps libre à utiliser, et pourquoi pas faire de Sporemania mon projet pour le mois
Jeu 19 Jan 2017 - 12h15
Après, des sujets de simulations de vie artificielle (automate cellulaire, etc); des défis sur Sims, sur Spore, sur SimCity, ... Qui est partant ???
Jeu 19 Jan 2017 - 12h15
OK, c'est déjà cela... En attendant, il faut relancer le site, avec des thématiques par période. Qui est pour réemployer les jeux de Wright depuis la base ?
Mer 18 Jan 2017 - 23h48
Wow, des posts ! Sporemania est encore en vie ?! :o
Bonne année à tous d'abord !
Mais c'est vrai que ça parait un peu foutu pour Sporemania pour le moment, il faut voir de quoi on peut parler
Mer 18 Jan 2017 - 21h06
Ça penche vers le maintiens jusqu'en 2018
Mer 18 Jan 2017 - 21h00
Oui, et c'est bien dommage. Finalement, le staff a pris une décision ???
Mer 18 Jan 2017 - 21h00
Oui, et c'est bien dommage. Finalement, le staff a pris une décision ???

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MEET NUGGETS

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MaDaRa
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« le: Ven 22 Mai 2015 - 14h26 »




It’s about time that we started talking a little bit about how your citizens, which we call Nuggets, work in The Universim, and how they interact with the environment.
Please remember that all of this is subject to change at any time. What you eventually get to play in the early builds may not resemble all that is written here. We will continue to evolve and rework these systems as development continues.





Nuggets are living creatures that rely on you to guide them through the challenging, evolutionary journey that begins on Mother Planet. The game will start with just two of them initially, Adahy and Elu.  They will raise their new family alongside extremely dangerous and unpredictable conditions. From the beginning, Nuggets will have the ability to create new life and expand the population over time. Every Nugget will have a set of characteristics/instincts that will need to be taken care of every now and then.





Nuggets are sensitive to weather changes on the planet. Cold or hot weather can slow Nuggets down, cause them to become sick, or even lead to death without the proper technologies in place. One of the earliest research items will be the invention of fire, which will keep Nuggets warm during cold winters. Improved clothing will also make them even more durable to extreme temperatures.

At some point, you will need to research the power of speech, which will allow nuggets to communicate more effectively with one another. It will also trigger Nugget Messages on your screen for citizens that need your urgent attention. Nuggets will continue to communicate with each other and even make families eventually.

Nuggets, similar to an ant colony, are hard workers. They will supply your Epicenter with useful resources that will help your civilization to evolve. Each Nugget will have their own stamina bar that will decrease at different speeds based on the task they’re executing. They will need to rest periodically in order to restore their energy. You can, however, influence this by setting priorities to high. This will keep Nuggets busy for longer, but it will hurt them. Some may even die due to the lack of food and rest.

Just as any living creature, Nuggets have a life span. Every Nugget will go through different stages in their life. Their journey begins in the womb of their mother, who will continue to work during pregnancy, albeit at a slower pace. Women are badasses like that, they don’t merely allow any old thing, like, you know, the creation of life inside them, get them down. After birth, the baby Nugget will grow quite rapidly into a teenage Nugget. It will take some time for them to become an adult and form their own families, though. Storytelling huts and schools will help to speed up this process, causing teenagers to grow faster and become stronger workers.





When a Nugget dies, they will need to be buried in cemetery. Cemeteries can only hold a limited number of Nuggets. If a cemetery becomes full, the bodies of deceased Nuggets will begin generating disease. The radius around the body in which disease can spread will grow over time and begin to infect living Nuggets. The infected individuals can then spread the disease throughout the Epicenter. The deceased Nugget’s relatives will be sad for some time, and they will visit the cemetery at random intervals to pay their respects.

There will be a few different types of Nuggets, which are sorted into tiers. Tier 1/Basic Tier Nuggets are good for day to day jobs such as resource gathering, construction, resource delivery, and so on.Tier 2 workers will have the ability to work on buildings with higher requirements, such as watchtowers, farms, expeditions, and so on. Tier 3 Nuggets will become doctors, who are used to cure other Nuggets of diseases. Tier 4 Nuggets will become advanced scientists, who will be able to work in high-level jobs such as Nuclear Plants, Observatories, Space Centers, and so on.

Nuggets will not only have different personalities and skills, but their appearance will also change based on the current era and available technologies. You can find a few examples below.


MODERN AGE NUGGETS





STONE AGE NUGGETS





MEDIEVAL AGE NUGGETS





We are designing a system that will randomize the appearance of Nuggets. We are even planning to release a Nugget Editor eventually that will allow you to change their clothing, hairstyles, and so on. The system will pick hair colors randomly, based on the era in the game. For example, Stone Age individuals will mostly be blonde, Medieval Age Nuggets will mostly be blonde and brunette, the Modern Age will see blondes, brunettes, and some other basic random colors, and the Space Age will completely randomize the hairstyles and colors. 


As a god, you will be able to punish Nuggets or reward them based on whether or not they obey your commands. You’ll be able to pick them up and throw them miles away, for example, which will result in the Nugget smashing against the ground and dying. At least they had a chance to travel, I guess. Alternatively, you can go for something classic and strike them with a lightning bolt. Be careful with that, however, as it will set the Nugget on fire, causing them to run around frantically and possibly set something/someone else on fire. These types of actions will be a great example to others, as you would expect, and will cause their influence level to increase as a result.








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Thank you,
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Un peu de bulles dans ce monde de brutes



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« Réponse #1 le: Sam 23 Mai 2015 - 17h35 »

Merci pour l'update, Madara!
Je sais pas vous, mais moi j'adore leur design :3

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« Réponse #2 le: Sam 23 Mai 2015 - 21h46 »

Oui moi aussi je les trouve mignons et marrant leurs perso
(étrange qu'ils appellent ça des nuggets)

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« Réponse #3 le: Dim 24 Mai 2015 - 23h04 »

Merci pour l'update

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J'aime aucun des deux... Enfin j'aime bien les deux

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