Info @06:28 : Stinkywigfiddle viens de sympatiser avec un Shyhulub de SpaceOddity dans une Terre lointaine.
Dernier 25 Interventions :
Jeu 16 Mar 2017 - 00h33
déjà un mois depuis le dernier message...
Mer 15 Fév 2017 - 21h24
Moi aussi . Et élargir le sujet (il y a PLEIN de bons jeux de gestion/simulation ou sur des thématiques proches de Spore)
Mer 15 Fév 2017 - 20h04
Moi j'ai déjà dit que j'étais pour une continuation sur réseau sociaux. Mais après les autres je sais pas
Lun 13 Fév 2017 - 21h48
Cette fois-ci, on dirait que c'est mort... même la conversation sur le devenir du site ne suscite plus d'intérêt. Bon, c'était bien quand même SporeMania.
Jeu 09 Fév 2017 - 20h49
Hé hé, salut, les gars
Mer 08 Fév 2017 - 09h08
oki . Au moins, ça avance . Moi pour l'instant je me rejoue un peu du SimCity (2013), avec le but de faire une ville de mégatours uniquement :p (il y a un mod pour débloquer le nombre de tours limitées). Sinon, un peu de No Man's Sky, Parkitect,
Mar 07 Fév 2017 - 19h53
Nous attendons que tout ceux qui veulent répondent sur le topic.
Pour l'instant, on part pour la fermeture. J'attends de voir si d'autres souhaitent garder un groupe via un réseau social ou non.
Mar 07 Fév 2017 - 15h36
Pas grand-chose, je dois avouer. J'ai maintenant un super ordi pour jouer, mais aucune idée de jeu qui me tenterait :/
Mar 07 Fév 2017 - 14h36
. On peut considérer que c'est mort ? Vous jouez à quoi pour l'instant sinon ?
Mar 07 Fév 2017 - 10h19
Étant donné que je viens de me réveiller et que je suis encore groggy, j'ai le droit de répondre "dormir" ?
Sam 04 Fév 2017 - 16h00
Je me disais la même chose aussi... On parle d'avenir, de décisions à prendre, puis plus rien . Finalement, que voulez-vous ??
Ven 03 Fév 2017 - 21h31
Il suffit juste de le piquer assez souvent avec un bâton, normalement, y a une chance non-nulle qu'il réponde par "Hein, quoi ?" puis qu'il retourne dormir.
Ven 03 Fév 2017 - 16h41
Ven 03 Fév 2017 - 15h56
C'est ainsi que Sporemania retourna a son sommeil...
Dim 29 Jan 2017 - 01h36
* sur l'un d'eux. Je réfléchis aussi pour No Man's Sky
Dim 29 Jan 2017 - 01h36
Mais sinon ces temps-ci je suis passé à d'autres choses et même si The Witcher et GTA ne tombent pas *exactement* dans le thème, j'ai aussi fait du Stellaris et en jeu d'espace j'ai aussi Universe Sandbox et Rebel Galaxy (eux sans le multijoueur) si jamais des gens veulent lancer la discussion s
Dim 29 Jan 2017 - 01h32

Pour ce qui est des sims j'ai acheté ce que j'ai trouvé sur Steam quand ils étaient en solde, c'est à dire les Sims 3 et après quelques minutes j'en ai très vite été lassé donc l'idée d'acheter le numéro 4 au prix ou il est... bref j'ai aucun des jeux dont il est question x)
Dim 29 Jan 2017 - 01h31
Perso je joue plus à Spore, je l'ai même plus sur mon ordi depuis que je suis passé sur PC (ça buggait trop sur mon mac en fait et j'en ai eu marre) et puis comme à l'époque j'achetais les jeux sur disque, eh ben... voilà.
Dim 22 Jan 2017 - 22h30
Je suis maintenant en vacances jusqu'à mon départ pour un stage d'un semestre au Japon. J'ai du temps libre à utiliser, et pourquoi pas faire de Sporemania mon projet pour le mois
Jeu 19 Jan 2017 - 12h15
Après, des sujets de simulations de vie artificielle (automate cellulaire, etc); des défis sur Sims, sur Spore, sur SimCity, ... Qui est partant ???
Jeu 19 Jan 2017 - 12h15
OK, c'est déjà cela... En attendant, il faut relancer le site, avec des thématiques par période. Qui est pour réemployer les jeux de Wright depuis la base ?
Mer 18 Jan 2017 - 23h48
Wow, des posts ! Sporemania est encore en vie ?! :o
Bonne année à tous d'abord !
Mais c'est vrai que ça parait un peu foutu pour Sporemania pour le moment, il faut voir de quoi on peut parler
Mer 18 Jan 2017 - 21h06
Ça penche vers le maintiens jusqu'en 2018
Mer 18 Jan 2017 - 21h00
Oui, et c'est bien dommage. Finalement, le staff a pris une décision ???
Mer 18 Jan 2017 - 21h00
Oui, et c'est bien dommage. Finalement, le staff a pris une décision ???

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« le: Lun 29 Juin 2015 - 10h49 »

STRETCH GOALS ARE UNLOCKED


It's Happening!


We’re about to hit the $450,000 stretch goal, which means we have even more work to do, YAY! We are actually really excited about being able to add these new features to the game. Wait, there’s more than one? You bet! This stretch goal not only unlocks the in-game Planet Editor, but also the first truly social environment for the community, which comes in the form of the Live News System. Do they fit together in some way? Possibly. These additions will no doubt make
The Universim even more dynamic and alive.







First on the menu today is the in-game Planet Editor.

This system will allow you to customize and share your own planets designed using a special tool that is being created as part of the Prometheus feature suite. Select appropriate textures, adjust colors, and pick the right flora and alien life for your planet. You can also tinker with the percentage distribution of each environmental biome to create some very interesting planets. For example, you can make a planet consist entirely of one big desert or turn it into a winter wonderland. We are even giving you the ability to alter oxygen levels and set how the temperature changes over time. When you’re happy with the result, share your creations with the community! Add a funny name to your planet and throw it up on our portal to get some ratings.


Agrandir l'image.






The Live News System is coming as dessert this evening.


You’ll never see the same story in the game again! With the Live News System, we are introducing a community-run central database for all of the news in the game. Anyone will be able to visit our online Live News page and add a story that will be shared with players in the game. With this system, we are hoping to build a massive online database filled with cool stories supplied entirely by all of you. Break out those creative writing skills! Using the Live News page, you’ll be able to select certain parameters for your post, such as the era, situation, frequency, type, and so on before adding your story. All this information will be stored on our server and streamed when you have an online connection. It is entirely optional, of course. However, don’t worry just yet, an internet connection will not be required to play the game at all, as we have said in the past. Without internet, you will still have access to the great news stories that ship with the final game



Agrandir l'image.







Next on the list…






You have been stewing in mystery for long enough, it’s time we start talking about what the iRobot stretch goal entails. The iRobot stretch goal is an expansion to the current research system. A branch, if you will. This branch will allow you to begin researching advanced AI and robotics. However, your decisions will have a far greater effect on the outcome of your civilization than you may think. AI can be a dangerous thing when you push it too far. If you research certain items in the branch, it is possible that your civilization will be destroyed and taken over by the machines you have created. A new civilization will emerge, consisting entirely of robots. This will open up new ways to play the game, and even offer a few benefits over a normal civilization. However, there are also many drawbacks. The choice is always yours to make, but be prepared to live with your decisions.Why do we need additional funding to make the iRobot branch a reality? Creating the normal civilization is a lot of work as is, especially when we consider what the space age holds. The iRobot branch will not only add new technologies to the game (there is a natural progression from more basic technology to the machines of the future) but it could also potentially add an entirely new species as well. Much of what makes space exploration interesting is how your civilization reacts and adapts to weather conditions and how you go about colonising new planets. Robots would require entirely new dangers and entirely new colonisation requirements to be made. There is a lot to consider, and we therefore need to hire some additional hands to help implement this feature.





What’s that on the horizon?


Of course, with one stretch goal being met and another fully-revealed, there is need for more content. That is why we are happy to introduce a new stretch goal that allows you to customize your experience even more. The Nugget Customizer gives you the tools to edit your population and add new individuals to the game that will stand out from the rest. Want to create Nuggets that look like your friends and family? Go ahead! Want to add the likeness of your favorite characters/people to the game from other content you enjoy? Knock yourself out! If you make it, we probably won’t get sued. Probably.Thank you all so much for your continued efforts to make The Universim the best it can be. These stretch goals really help us to make the game faster and create even more great content for you to enjoy.







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« Réponse #1 le: Ven 03 Juil 2015 - 13h03 »

Enfin ! Plus d'éditeurs ! Voilà qui va rendre le jeu pérein et intéressant

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J'aime aucun des deux... Enfin j'aime bien les deux

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